Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

FIX od Bohemia Energy – ceny vám garantujeme, dokud se NÁM to vyplatí

Bohemia Energy ukazuje, že garance ceny může být pouze iluzí a vypovídá smlouvy se zafixovanými cenami. Jak je to možné?

Fundovanou odpověď nabízí tisková zpráva Energetického regulačního úřadu (ERÚ):

O tom, zda dodavatel energií skutečně garantuje stálou cenu na několik let, nerozhodují reklamní slogany, ale znění smlouvy. Někteří z dodavatelů tak například nabízeli fixované produkty, které sice slibovaly neměnnou cenu na další rok, šlo však o smlouvy na dobu neurčitou, které mohou kdykoliv vypovědět, a po uplynutí tříměsíční výpovědní lhůty ukončit. To také udělali, jakmile ceny energií na burze vzrostly a původní nabídka pro obchodníky přestala být výhodná.

Přestože tato zpráva ERÚ konkrétní prodejce nezmiňuje, např. článek Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik hovoří zcela jasně:

„Počítal jsem s tím, že mám ceny elektřiny a plynu zafixované na příští dva roky. Právě na to mě prodejce před dvěma měsíci nalákal, když mě přetahoval od ČEZu,“ řekl webu Peníze.cz jeden ze zasažených klientů Bohemia Energy.

Jako přes kopírák pak vypadá případ Pana L., o kterém píší Seznam zprávy v článku se všeříkajícím názvem Lidé naletěli na iluzorní fixaci cen energií. Dohnala je právní klička.

Růst cen energií je enormní nejen u nás a zdražení se dříve či později pravděpodobně vyhne málokdo. Přesto mě eticky pochybný způsob jednání pomocí právní kličky a skutečnost, že se o klientech, kteří se cítí podvedení, tolik píše právě v souvislosti s Bohemia Energy, v nejmenším nepřekvapuje. Stačí se podívat na historii firmy, která je spojena s nekalými praktikami:

ERÚ potrestal Bohemia Energy pokutou 300 000 Kč za klamání zákazníků. V nahrávaných hovorech jim měli lhát a vyhrožovali mimo jiné odpojením elektroměru.
https://www.lidovky.cz/byznys/bohemia-energy-dostala-pokutu-za-smejdske-praktiky.A190315_132740_energetika_pev

pokuta od ERÚ 110 000 za podávání chybných informací o konci smlouvy na dobu určitou a tím blokování jejich odchodu ke konkurenci.
https://www.euro.cz/byznys/dalsi-pokuta-pro-miliardare-pisarika-bohemia-energy-blokovala-odchod-lidi-ke-1471274

pokuta 6050 Kč od Bohemia Energy paní, která zrušila smlouvu uzavřenou s podomním prodejcem ještě před započetím dodávek
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/dodavky-energie-regulace-pokuta.A190205_455512_ekonomika_are

stovka stížností od LED „zdarma“, přes neoprávněný deaktivační poplatek až po telefonické obtěžování
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/20784/nekale-obchodni-praktiky-firmy-bohemia-energy

pokuta 5,4 milionu Kč od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže za pozdě nahlášenou fúzi se společností České Energetické Centrum
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/bohemia-energy-musi-zaplatit-pokutu-5-4-mil-kc-kvuli-fuzi.A160401_113221_ekoakcie_rts

Jako pověstná „třešnička na dortu“ pak působí rozhovor s Martinem Zoubkem, bývalým zemským ředitelem OVB, „hvězdou“ dokumentu Rada nad zlato o nekalých praktikách finančních poradců, kterého nedlouho poté z OVB vyhodili. Azyl totiž pan Zoubek našel u firmy BEplan finanční plánování s.r.o., což je dceřinná firma Bohemia Energy. Na svého nového zaměstnavatele samozřejmě v rozhovoru pěl jen chválu:

Jiřího (Pisaříka, spoluzakladatele Bohemia Energy, pozn.) znám dlouho a oceňuji, jak vybudoval od začátku Bohemia Energy. Je to firma se skvělými moderními technologiemi a může čerpat z portfolia více než milionu klientů, kterým poskytuje služby. Ze všech nápadů, které se kolem mne pohybovaly, mě tento zlákal nejvíce. Takže jsem chtěl vybudovat tým, který tomuto portfoliu chytře a efektivně nabídne třeba nějaké finanční služby.Pomáhat s nastavováním odměňování v MLM a zároveň poolové sekci, kterou tam máme, školením leadershipu, koučinkem manažerů a hlavně s rekrutingem – to byla vždy moje silná parketa. A je skvělé, že veškeré další činnosti – právní, IT, účetní atd. zaštítí právě Bohemia Energy.

Při pohledu na seznam pokut a stížností se jeden neubrání myšlence, že zkušenosti z OVB nebyly zapomenuty…

Přes všechno zde uvedené bych rád zdůraznil, že Bohemia Energy není zdaleka jediným dodavatelem energií s kontroverzní pověstí, kterému kdy byla udělena pokuta. Tento článek je proto potřeba chápat obecněji jako doporučení si před podpisem smlouvy raději ověřit historii firmy na internetu, její chování k zákazníkům při reklamacích či odchodu apod. To zpravidla napoví více než vzletné sliby na reklamních letácích. Ostatně jak praví lidová moudrost: „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají…“

Autor: Martin Bobek | pondělí 4.10.2021 7:28 | karma článku: 21,79 | přečteno: 733x
  • Další články autora

Martin Bobek

Centrální výběrová řízení aneb šmejdi za dveřmi

„Dobrý den, kontrola dodavatelů energií. Můžete nám otevřít?“ ozvalo se ze sluchátka domovního zvonku. „Vy kontrolujete zařízení?“ zeptal jsem se spíše pro jistotu, protože i z těch dvou vět bylo jasné, že vítr vane ze Šmejdova.

22.12.2019 v 8:17 | Karma: 44,42 | Přečteno: 9044x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Odložený batoh

Ležel vedle auta. Nedaleko byly popelnice, ale nevypadal, že by ho někdo vyhodil, spíš ho tam zapomněl při vykládání z auta. Nebo ho tam nechal roztržitý školák, co si hrál cestou ze školy na honěnou. Batoh na zemi. A nikde nikdo.

1.8.2015 v 8:00 | Karma: 14,70 | Přečteno: 568x | Diskuse| Letní povídka

Martin Bobek

Beton místo pole. Nikdo nevznesl námitku...

"Jmenuji se Edík, bydlím v Ostravě-Porubě a nebojím se tu." sděluje pes Edík kolemjdoucím a ujišťuje je, že jeho páníček je ten pravý, komu dát hlas v nadcházejících volbách. Pominu-li svou nedůvtipnost, kdy jsem se prvotně domníval, že se jedná o reklamu veterináře, vzbuzuje ve mně tento billboard především obavy. Obavy z toho, co volení zástupci s městem skutečně provedou až z ulic zmízí všechna ta líbivá hesla jako "Ostrava - náš domov" či "Šťastná volba pro Ostravu". Když se totiž před měsícem hlasovalo, zda se zabetonuje další úrodná půda, nikdo ani nevznesl námitku...

7.10.2014 v 7:10 | Karma: 12,76 | Přečteno: 714x | Diskuse| Politika

Martin Bobek

Férová snídaně

Také jste někdy přemýšleli nad tím, jaké pocity má komár na nuda pláži? Kde jen začít? Zkusit od každého něco? Abyste podobné pocity zažili, nemusíte nutně začít bzučet ani nikomu pít krev, postačí zajít na férovou snídani. Množství dobrot, které se zde nabízí, ve Vás podobný pocit nerozhodnosti rozhodně vyvolá...

12.5.2014 v 8:53 | Karma: 8,75 | Přečteno: 620x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Martin Bobek

Kterak jsem narazil na šmejdy

„Paní, běžte domů, tady Vás okradou...“ zaslechl jsem při obědě servírku, jak nabádá starou paní s nákupní taškou na kolečkách, aby šla pryč. „Já jsem ale vyhrála u O2 a ve dvě hodiny si tu mám vyzvednout výhru,“ nedala se odradit důchodkyně.

3.5.2014 v 9:28 | Karma: 43,13 | Přečteno: 9316x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Porubský les: stromy padají, rozum stojí

Lesopark Porubský les patří mezi nejoblíbenější místa obyvatel Ostravy-Poruby. Můžete zde potkat běžce, cyklisty, procházejí se tu milenci i rodiny s dětmi. Nově k nim přibyli i dřevorubci s pilami. Podívejte se na fotografie, kde stromy padají a rozum stojí...

21.1.2014 v 2:11 | Karma: 17,66 | Přečteno: 1089x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Martin Bobek

Angličané jsou hloupí aneb hloupost zevšeobecňování

Pravidelně čtu seriál Češi v cizině, který běží na Lidovkách. Češi, kteří strávili nějakou dobu v cizině, zde odpovídají na několik otázek a sdělují své postřehy. Zatímco některé mi přišly opravdu zajímavé, včerejší díl s titulkem Češka v Anglii: Lidé tu jsou hloupí, ale spokojenější než Češi mne nadzvedl ze židle...

28.11.2013 v 9:30 | Karma: 19,74 | Přečteno: 1855x | Diskuse| Média

Martin Bobek

Dvě hodiny lesem, tramvají z Ostravy (fotoblog)

"Kašlu na práci," řekl jsem si dopoledne a rozhodl se prožít ten ukázkový slunečný den jinak než obvykle. Vypnul jsem počítač, vzal od rodičů psa a tramvají č.5, která jede přes tři okresy, vyrazil do přírody. Zpátky je to dvě hodiny lesem...

7.11.2013 v 11:11 | Karma: 24,55 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Ostrava

Martin Bobek

Proč je dobré si občas připadat jako blbec

„Kosit? Hrabat? O víkendu a zadarmo? To myslíš vážně?! To bych byl pěkný blbec!“

1.9.2013 v 8:18 | Karma: 21,48 | Přečteno: 1158x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Zoufalý výkřik do tiché ulice ve dvě v noci

Neděle, dvě hodiny v noci. Kromě mé obrazovky, kde zrovna útočili mimozemšťané, byl všude klid. V tom tmu prořízl zoufalý výkřik, který nešel z reproduktoru, ale z ulice...

14.8.2013 v 7:14 | Karma: 24,56 | Přečteno: 1569x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Každý soud by mě osvobodil!

Letní povídka pro Víkend MF DNES. „Dvacet roků! Každý den! Každý soud by mě osvobodil!“ vykřikla do ztichlého kadeřnictví paní Božena. Paní Marie, majitelka a výkonná síla v jednom, s sebou trhla až málem rozsypala hřebeny. Až dosud totiž paní Božena jen tiše seděla a čekala až jí uschne hlava. Tak spontánnímu projevu nic nenasvědčovalo a přišel jako blesk z čistého nebe.

8.8.2013 v 14:28 | Karma: 12,54 | Přečteno: 783x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Bobek

Letní setkání Malého prince s liškou

Letní povídka pro Víkend MF DNES. Byl horký letní den, kdy člověk chce leda tak ležet ve stínu a číst knížku. Jakou? Třeba takovou, co měl kdysi rád, pak ji ale založil a zapomněl na ni. Teď ji po letech znovu otevřel a...

27.7.2013 v 8:15 | Karma: 12,95 | Přečteno: 612x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Bobek

Rasistický vtip o havárii letadla vyvolal bouře v USA! Opravdu?

O politické korektnosti dosahující z nejzazších hlubin vědomí až za krajní meze blbosti jste ve spojení s USA už určitě někdy slyšeli. Když jsem se ale doslechl, že jeden vtip vyvolal doslova bouři, tak mi to nedalo a šel pátrat přímo ke zdroji...

17.7.2013 v 7:17 | Karma: 16,83 | Přečteno: 1511x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Chytrolín v České pojišťovně

„Pane, nevíte, kde je tady pobočka České pojišťovny?“ oslovil mne v pátek na ulici prošedivělý šedesátník, který měl zdravě akční náboj člověka, kterého někdo nezdravě naštval...

30.6.2013 v 8:00 | Karma: 46,51 | Přečteno: 19755x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Maturita č. 2

Stojím na chodbě před třídou mezi skupinkami nervózních spolužáků a začínám jejich nervozitu pomalu přebírat i na sebe. Procházím v duchu své znalosti a zase se uklidňuji. Poctivě jsem se učil a jsem připraven. Přichází učitelka. Nevím proč, ale z ničeho nic se mě ptá na Nikolu Šuhaje. Jsem si jistý. Suverénně odpovídám a stručně vyprávím obsah filmu, který zná díky Donutilovým historkám celý národ... "A druhý díl jste také viděl?"

1.6.2013 v 9:18 | Karma: 21,90 | Přečteno: 3168x | Diskuse| Ostatní

Martin Bobek

Otevřete okno, aby duše mohla ven

Pokud vám tento název připadá povědomý, pak jsou buďto Vaším koníčkem pohřební rituály v lidové kultuře nebo máte rádi písně Hapky a Horáčka. Není divu, jejich texty vysoce ční nad průměr obvyklých „Mám Tě ráda, mám Tě rád“ a některé pak jsou čirou poezií. Slovy, která otevírají fantazii okno, aby duše mohla ven...

21.4.2013 v 8:36 | Karma: 15,01 | Přečteno: 722x | Diskuse| Kultura

Martin Bobek

Bor český, národní strom

Zkusili jste někdy vysvětlit cizinci české národní symboly? Oči nám jihnou při vyslovení japonského města, světu jsme za dvacet let neprozradili, jak má naší vlasti říkat, a co teprve když dojde na státní znak - žijí snad u nás lvi? Natož se dvěmi ocasy? A v neposlední řadě je to národní strom. Šumí snad po skalinách lípy? Ač v hymně, je bor český národním stromem? Není. A přitom není vhodnějšího kandidáta...

1.4.2013 v 9:28 | Karma: 14,72 | Přečteno: 1293x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Co roste v lese (fotoblog)

Dobrovolnická akce na úklid přírodní rezervace je bezesporu dobrá věc. Je tak vůbec možné, aby ekologicky smýšlející člověk toužebně vyhlížel zprávu o jejím zrušení? Je. I ekologicky smýšlející člověk totiž rád činí dobré skutky za dobrého počasí... Žádná dobrá zpráva však nedorazila, takže mi nezbylo než se dobře obléci a vyrazit odstranit z lesa to, co v něm za rok vyrostlo. A byly to někdy opravdu zajímavé kousky, pojďte se na ně podívat v této malé fotoreportáži.

25.3.2013 v 9:32 | Karma: 19,48 | Přečteno: 860x | Diskuse| Fotoblogy

Martin Bobek

Poezii naleznete na zadním sedadle

„Mám kamaráda, který píše. Můžu mu navrhnout, aby se za Vámi stavil?“ zmínil se o mně kdysi v dobrém kamarád na pracovní schůzce s manažerkou jednoho nakladatelství. „Doufám, že nepíše poezii!“ byla její spontánní, všeříkající reakce. Uklidnil ji, že tak špatné to se mnou není. Je to ale dnes tak špatné s poezií? Je vůbec možné s poezií prorazit?

3.3.2013 v 8:12 | Karma: 15,02 | Přečteno: 463x | Diskuse| Kultura

Martin Bobek

Jak milovat sám sebe aneb další filipika proti dobrým radám

Návodů, jak dosáhnout štěstí a lásky koluje internetem spousta. Jak jsem z reakcí čtenářů na svou filipiku proti návodům na štěstí zjistil, nejsem zdaleka sám, kdo z nich dostává především kopřivku. Povzbuzen zpětnou vazbou si tentokrát dovolím okomentovat návod jak začít milovat sám sebe...

27.2.2013 v 16:00 | Karma: 13,58 | Přečteno: 617x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2581x
Narodil jsem se před více lety, než jsem si kdy přál. Dokonalosti jsem dosáhl ve věku 25 let při psaní svého prvního životopisu. O dva roky později mě přijali jako programátora v Londýně, kde jsem zůstal několik let. Cesta zpátky mi trvala rok a vedla přes Austrálii. V současné době obrůstám mechem při práci z domova. Jsem typický introvertní programátor. Navštěvuji řečnický klub Toastmasters Ostrava. V temných dobách předcházejících celkovému fyzickému úpadku jsem měl rád cyklistiku a turistiku. Nyní je mým koníčkem psaní, které vedlo až ke knize o pobytu v Británii Čtyři roky v zemi nad Temží a ke knize fejetonů Británie v útržcích novin. Jsem svobodný nekuřák, který má někdy rád některá zvířata, ptakopysky zvláště. Další podrobnosti naleznete na mém webu: martinhorsky.cz.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky