Žijte každý den jako svátek aneb filipika proti návodům na štěstí

23. 02. 2013 9:28:00
Také máte pocit, že nežijete život tak plnohodnotně, jak byste si přáli? Také nevíte, jak to změnit? Přitom je to tak jednoduché! Stačí poslouchat dobré rady kolující internetem a prožít každý den jako by to byl svátek či ještě lépe den poslední! Jak jsem však zjistil, tak v praxi je to poněkud složitější...

Rád bych se s vámi podělil o jeden konkrétní návod na životní spokojenost, který jsem nalezl na blogu Danielle LaPorte. Po jeho přečtení jsem zjistil, že tato pozoruhodná dáma skutečně žije ve světě, který je mnohem šťastnější než ten můj.

Přes veškerou snahu řídit se jejími radami jsem však narazil na řadu překážek, se kterými si nedokážu poradit a nevím jak dál. Jednotlivá doporučení Danielle jsem proto doplnil o své zkušenosti. Pokud někdo z vás může osvětlit slepou cestu mého tápání a pomoci mi dosáhnout štěstí, budu mu neskonale vděčný...

Noste své bílé košile.
Dám vám jinou dobrou radu - toto nikdy neraďte ajťákovi...

Používejte své sváteční nádobí - každý den.
Mé sváteční talíře po babičce jsou bohužel kovem malované a nedají se tak použít při vaření. Už jsem to zkoušel a odepsal dvě mikrovlnky.

Pusťte se do toho.
Myslí se tím mytí oken nebo ty zákusky co mám v ledničce?

Vykašlete se na to.
V práci používáme informační systém, který má v patičce emailu napsáno „Nechcete-li dostávat další emaily, klikněte na tento odkaz“. Kolikrát já už to chtěl zmáčknout...

Vyhlaste dnešek speciální příležitostí.
Souhlasím! Vždy je důvod se napít! Věděli jste například, že právě dnes je to 185 let a pár dní od vynálezu lodního šroubu?

Zavolejte místo emailu. Je příjemné se zase slyšet. Jděte na kafe.
Výborný nápad. Hned to vyzkouším v praxi. Právě mi přišel email „Drahoušek klient, ty jak se mít? Já dobrá. Mít pro Ty skvělá investiční příležitosti!“

Zapomeňte na svoje slavné dny, už jste o nich vyprávěli tolikrát... Zaměřte se dopředu!
Mládí v ... a do důchodu daleko. Nechte mi alespoň minulost!

Vyhoďte své oblečení jen na doma a nechte své pěkné věci povýšit i na doma. Chtějte se cítit dobře, pořád.
Když já se nejpohodlněji cítím v těch vytahaných teplákách, které můžu nosit fakt jenom doma. Měl bych je nosit i do práce?

Napište svůj příběh.
Výborná rada. Už jsem o tom dokonce napsal i knížku! Bohužel ještě nikdo nezveřejnil radu, že by ji lidé měli číst...

Dejte si záležet na dobrém sexu. Ještě na své smrtelné posteli budete vzpomínat na své milostné zážitky.
Dobrá rada, ale mám dotaz – v jakém souladu je s předchozími radami, abychom nehleděli do minulosti a abychom napsali svůj příběh?

Spalte svůj seznam úkolů.
Technický dotaz: Mám ho ve Wordu. Mám je napřed vytisknout nebo spálit rovnou celý počítač?

Pište básničky. Každý den jednu.
Raději říkám ne,
svět zneuznaných básníků je pln.
Ač mé srdce k poezii pne,
z mé hrudi ční nepochopení trn!

Dejte si záležet na tom, abyste byli tak povzbuzující, jak je to jen možné. Pro každého.
Zrovna mi zaklepali na dveře Jehovisti. Týká se to opravdu každého?

Nedívejte se zpět.
Myslím, že vhodnější je citát jistého majitele chilského pera: „Zpětné zrcátko by nemělo být větší než přední sklo“.

Pokud se cítíte, že vždycky upadnete, berte to jako součást svého růstu. Jako váš způsob, jak se poučit. A jděte dál.
Nedávno jsem pozoroval člověka, který se této rady držel. Bylo to v brzkých ranních hodinách a i přes množství pádu šel stále dále. Jen si nejsem jist, zda to považoval za součást svého růstu...

Jděte do toho.
Posledně mi to radil jeden finanční poradce u jednoho výhodného úvěru. O pár týdnů později jsem tak poznal jednoho exekutora, který se držel jiného bodu v tomto seznamu: „Zavolejte místo emailu. Je příjemné se zase slyšet. Jděte na kafe.“

Opusťte co už nechcete.
Tyká se především nesplacených závazků a stárnoucích rodičů.

Jezte opravdové jídlo.
Této rady snad ani technicky nelze neuposlechnout. Prošel jsem teď několik reklamních letáků ze supermarketů a nic jiného než kvalitní, zaručeně čerstvé potraviny tam nenabízí!!!

Odmítejte trávit čas s lidmi, kteří vás omezují, stresují nebo snižují vaši energii.
Autorka tohoto seznamu zřejmě žije v cizí zemi, kde nejsou úřady...

Zapalte si svíčku. Klidně i během dne.
Autorka tohoto seznamu zřejmě žije v cizí zemi, kde kromě úřadů není ani elektřina...

Nedávejte příležitost prudičům.
Takto byl označen autor jedné filipiky, když jsem protestoval proti tomuto návodu na štěstí...

Přejte jim.
Komu?

Rozdávejte. Pravděpodobně toho stejně tolik nepotřebujete.
Možná by to šlo přeformulovat na „Každý Evropan by měl mít svého Řeka“. Mám obavy, že už ho stejně má...

Vypněte televizi.
Jako správný intelektuál samozřejmě žádnou televizi nemám. A dívám se jen na ČT 2, na ty dokumenty...

Zamilujte se. Do sebe. Do osoby se kterou teď jste. Do osob ve svém okolí. Protože nikdo není dokonalý, ale vy můžete vytvořit perfektní lásku pro vás pro oba. Protože každý, každý je cestou k lásce. Protože se tam můžete dostat i odsud.
Docela by mne zajímalo, zda tato bezbřehá láska platí i na prudiče, jimž by člověk dle tohoto seznamu neměl dát příležitost. Nemluvě o lidech, kteří vás omezují, stresují nebo snižují vaši energii.

Protože život je krátký.
Ano, je krátký... na čtení slaboduchých seznamů rad, jak být šťastný... Toto se samozřejmě nevztahuje na filipiky proti takovýmto seznamům, které naopak dosahují netušených hloubek moudrosti...

Autor: Martin Bobek | sobota 23.2.2013 9:28 | karma článku: 32.91 | přečteno: 2778x

Další články blogera

Martin Bobek

FIX od Bohemia Energy – ceny vám garantujeme, dokud se NÁM to vyplatí

Bohemia Energy ukazuje, že garance ceny může být pouze iluzí a vypovídá smlouvy se zafixovanými cenami. Jak je to možné?

4.10.2021 v 7:28 | Karma článku: 21.52 | Přečteno: 727 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.49 | Přečteno: 547 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2581

Narodil jsem se před více lety, než jsem si kdy přál. Dokonalosti jsem dosáhl ve věku 25 let při psaní svého prvního životopisu. O dva roky později mě přijali jako programátora v Londýně, kde jsem zůstal několik let. Cesta zpátky mi trvala rok a vedla přes Austrálii. V současné době obrůstám mechem při práci z domova. Jsem typický introvertní programátor. Navštěvuji řečnický klub Toastmasters Ostrava. V temných dobách předcházejících celkovému fyzickému úpadku jsem měl rád cyklistiku a turistiku. Nyní je mým koníčkem psaní, které vedlo až ke knize o pobytu v Británii Čtyři roky v zemi nad Temží a ke knize fejetonů Británie v útržcích novin. Jsem svobodný nekuřák, který má někdy rád některá zvířata, ptakopysky zvláště. Další podrobnosti naleznete na mém webu: martinhorsky.cz.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...