Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvě hodiny lesem, tramvají z Ostravy (fotoblog)

"Kašlu na práci," řekl jsem si dopoledne a rozhodl se prožít ten ukázkový slunečný den jinak než obvykle. Vypnul jsem počítač, vzal od rodičů psa a tramvají č.5, která jede přes tři okresy, vyrazil do přírody. Zpátky je to dvě hodiny lesem...

Ze zastávky Dolní Lhota-Osada je to zpátky do Ostravy-Poruby přibližně 11 km.

Většina trasy vede lesem.

Pokud se rádi brouzdáte listím, je to cesta stvořená jen pro Vás... (a to doslova. Za celou dobu jsem potkal šest lidí).

Podzim v lese.

Podzim v lese se neomrzí.

Pes s vyplazeným jazykem. Neměl jsem pro něj misku a tak jsem si nalil na ruku svou vodu se šťávou. Dal jsem mu na výběr mangovou a jahodovou. Zjištění: psi mají raději mango.

Rozcestník nedaleko Čavisova.

Vstup do asi nejhezčí části výletu, údolí pod Čavisovem.

UFO nad Čavisovem. Věřím, že upoutá pozornost světových médií stejně jako nedávno UFO nad Seattlem.

Mám dojem, že v Rosswellu to nebyl vodojem.

Většina cesty vede lesem, ale střídají se i polní úseky.

Čestvě pokácené stromy. Oceňuji, že na to nešli metodou holoseče a nedaleko je možno najít i novou školku. Přesto se nemohu ubránit otázce, zda je tady potřeba cokoliv kácet. Toto místo se nachází v těsné blízkosti Klimkovických lázní, kvůli jejichž klidu byl postaven dálniční tunel v ceně cca 1 miliardy Kč.

Klimkovické lázně.

Muchomůrka. Původně se mělo jednat o poetický snímek "Pes a muchomůrka", ale někdy je těžké domluvit se s lidmi, natož se psem...

Další lesní pěšina.

Makro snímek psa (muchomůrka cca 100 metrů vlevo).

Polní úsek.

Oblíbené poutní místo Ostravanů a cíl mnoha výletů - Mexiko.

Důvod.

Poetické souznění přírody s dílem člověka, které mne naštvalo, následně donutilo najít v batohu igelitku a sebrat ho.

Úroda za cca 4 km, která se mi vešla do tašky.

Alternativní polní trasa. Až do Poruby je možné dojít zalesněnou strání.

Sjezdovka Skalka. Na zastávku tramvaje je to cca 800 metrů.

Výhled na Porubu, na místě, kde ještě před pát lety stálo postradatelné pole dnes stojí nepostradatelný sklad.

Rybník s rybáři. Místo, kam jsem se kdysi dávno chodil koupat i hrát hokej.

Konec přírody. Za stromy vidíte bagr a nejpozději do dvou let zde bude stát tzv. Prodloužená Rudná. Tento obchvat Poruby je narozdíl od jiných staveb opravdu potřebný a objektivně asi nešlo vybrat moc jiných míst, kudy by mohl vést.

Totéž místo z jiného úhlu.

Návrat do civilizace. Tramvajová smyčka Vřesinská, ze které jsem vyjel.

Pokud byste se mne zeptali: "A co práce?", musel bych popravdě odpovědět: "Mám jí dost, ale dost na ní kašlu". Upřímně, občas to není vůbec od věci udělat, protože nejen prací živ je člověk. Zvlášť, když je venku tak nádherně...

Martin

P.S. Ty fotky jsou tři týdny staré. Byl jsem tak zasekaný v práci, že jsem se k napsání tohoto blogu prostě dřiv nedostal.

Autor: Martin Bobek | čtvrtek 7.11.2013 11:11 | karma článku: 24,55 | přečteno: 1035x
  • Další články autora

Martin Bobek

FIX od Bohemia Energy – ceny vám garantujeme, dokud se NÁM to vyplatí

Bohemia Energy ukazuje, že garance ceny může být pouze iluzí a vypovídá smlouvy se zafixovanými cenami. Jak je to možné?

4.10.2021 v 7:28 | Karma: 21,79 | Přečteno: 734x | Diskuse| Ekonomika

Martin Bobek

Centrální výběrová řízení aneb šmejdi za dveřmi

„Dobrý den, kontrola dodavatelů energií. Můžete nám otevřít?“ ozvalo se ze sluchátka domovního zvonku. „Vy kontrolujete zařízení?“ zeptal jsem se spíše pro jistotu, protože i z těch dvou vět bylo jasné, že vítr vane ze Šmejdova.

22.12.2019 v 8:17 | Karma: 44,42 | Přečteno: 9046x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Odložený batoh

Ležel vedle auta. Nedaleko byly popelnice, ale nevypadal, že by ho někdo vyhodil, spíš ho tam zapomněl při vykládání z auta. Nebo ho tam nechal roztržitý školák, co si hrál cestou ze školy na honěnou. Batoh na zemi. A nikde nikdo.

1.8.2015 v 8:00 | Karma: 14,70 | Přečteno: 569x | Diskuse| Letní povídka

Martin Bobek

Beton místo pole. Nikdo nevznesl námitku...

"Jmenuji se Edík, bydlím v Ostravě-Porubě a nebojím se tu." sděluje pes Edík kolemjdoucím a ujišťuje je, že jeho páníček je ten pravý, komu dát hlas v nadcházejících volbách. Pominu-li svou nedůvtipnost, kdy jsem se prvotně domníval, že se jedná o reklamu veterináře, vzbuzuje ve mně tento billboard především obavy. Obavy z toho, co volení zástupci s městem skutečně provedou až z ulic zmízí všechna ta líbivá hesla jako "Ostrava - náš domov" či "Šťastná volba pro Ostravu". Když se totiž před měsícem hlasovalo, zda se zabetonuje další úrodná půda, nikdo ani nevznesl námitku...

7.10.2014 v 7:10 | Karma: 12,76 | Přečteno: 714x | Diskuse| Politika

Martin Bobek

Férová snídaně

Také jste někdy přemýšleli nad tím, jaké pocity má komár na nuda pláži? Kde jen začít? Zkusit od každého něco? Abyste podobné pocity zažili, nemusíte nutně začít bzučet ani nikomu pít krev, postačí zajít na férovou snídani. Množství dobrot, které se zde nabízí, ve Vás podobný pocit nerozhodnosti rozhodně vyvolá...

12.5.2014 v 8:53 | Karma: 8,75 | Přečteno: 621x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2581x
Narodil jsem se před více lety, než jsem si kdy přál. Dokonalosti jsem dosáhl ve věku 25 let při psaní svého prvního životopisu. O dva roky později mě přijali jako programátora v Londýně, kde jsem zůstal několik let. Cesta zpátky mi trvala rok a vedla přes Austrálii. V současné době obrůstám mechem při práci z domova. Jsem typický introvertní programátor. Navštěvuji řečnický klub Toastmasters Ostrava. V temných dobách předcházejících celkovému fyzickému úpadku jsem měl rád cyklistiku a turistiku. Nyní je mým koníčkem psaní, které vedlo až ke knize o pobytu v Británii Čtyři roky v zemi nad Temží a ke knize fejetonů Británie v útržcích novin. Jsem svobodný nekuřák, který má někdy rád některá zvířata, ptakopysky zvláště. Další podrobnosti naleznete na mém webu: martinhorsky.cz.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky