Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chytrolín v České pojišťovně

„Pane, nevíte, kde je tady pobočka České pojišťovny?“ oslovil mne v pátek na ulici prošedivělý šedesátník, který měl zdravě akční náboj člověka, kterého někdo nezdravě naštval...

„Pobočka je kousek odsud, na poště,“ odpověděl jsem a ukázal rukou daným směrem.

„Tak doufám, že tam ještě budou. Protože si s nima jdu vážně promluvit!“ zasvěcoval mne dále do své věci. „Poslali mi SMS, že mám uhradit nějaké pojištění. A já přitom s nima nic nemám!“

Když to dořekl, pochopil jsem, že máme mnoho společného.

„Byla to tato SMS?“ zeptal jsem se ho a na svém vlastním mobilu mu ukázal zprávu, která mi přišla od České pojišťovny před pár dny.

„Jo, to je ona. A vy u nich něco máte?“

„Ne, vůbec nic, ale měl jsem. Už jsem to dávno zrušil,“ odpověděl jsem popravdě.

„No, to snad není pravda! Jak si to můžou dovolit! Vždyť to je porušení zákona!“ řekl s lehce narůstajícím vztekem.

„To si nemyslím. Právně je to určitě v pořádku. Měl jsem u nich kdysi smlouvu a zůstaly jim tam kontaktní údaje a souhlas k jejich použití,“ brzdil jsem trochu jeho svaté rozhořčení, v němž je to člověk schopen hnát až do Štrasburku.

„Jak to může být v pořádku! Vždyť to je nemorální takhle obtěžovat seniory!“ pohoršoval se.

„No, oni otravují i juniory,“ zastal jsem se své věkové skupiny, které do nároku na starobní důchod zbývá ještě něco mezi čtyřiceti lety usilovné práce a smrtí z přepracování. „Ale s tou morálkou máte pravdu, je to dost na hraně,“ pravil jsem zúčastněně.

„No vidíte. No já tam prostě musím zajít. Vždyť ještě na mě přijde exekutor!“ rozvíjel svou úvahu.

„To se bát nemusíte. To oni jenom tak zkouší… Zrušte jen ten svůj souhlas se zasíláním informací, trvejte na vymazání telefonního čísla a měl byste mít pokoj,“ poradil jsem mu to, co jsem já sám udělal o dva dny dříve na té samé pobočce.

„No, popovídám si tam s nima,“ pravil tónem, který stále svědčil o jeho nezdolném odhodlání problém vyřešit akčně.

Popřál jsem mu hodně štěstí a na závěr ještě vyslovil skromné přání: „Zkuste to nejdřív klidně. Ta paní, co tam sedí, je velice ochotná a vše jsem s ní vyřídil naprosto bez problémů. Ona za toho chytrolína, který to všechno vymyslel, fakt nemůže…“

Toto náhodné setkání bylo hlavním impulsem k sepsání tohoto článku. Samotný příběh ale začal již 3. června, kdy mi přišel od České pojišťovny (ČP) dopis s tučně vytištěným názvem VÝSLEDEK REVIZE POJISTNÝCH SMLUV. To mne překvapilo, protože před několika měsíci jsem po jiné negativní zkušenosti s ČP zrušil všechny smlouvy. K dopisu byla přiložena i vyplněná složenka na zaplacení a návrh pojistné smlouvy na úrazové pojištění Multirisk.

Dopis jsem si raději pozorně přečetl, abych si byl jist, že se nejedná o nějakou nezrušenou smlouvu, za kterou dlužím pojistné či něco podobného. Případy, kdy zapomenutá složenka vedla k exekuci, nejsou bohužel ojedinělé. Jednalo se však o neškodný návrh pojistné smlouvy, který jsem tak mohl pečlivě uschovat v koši na papír, kam patří.

Přesto i mne ten dopis zdravě „namíchl“. Proč? Přestože je právně neprůstřelný, na můj vkus byl napsaný až příliš sugestivně. Zejména zpráva pro příjemce na složence „Uhraďte prosím do 28.6.2013“ mi přišla  přes čáru. A kupříkladu ten pán, kterého jsem potkal na ulici, nedostal dopis, ale pouze SMS. A to by znejistilo každého.

Jako vysokoškolák, který denně pracuje s informacemi, jsem neměl problém dešifrovat, že se jedná o obyčejnou reklamu. Nerad bych působil jakkoliv povýšenecky, ale při pohledu na všelijaké lichvářské půjčky, film Šmejdi apod., si dovolím tvrdit, že ne všichni lidé jsou toho schopni. Dále, může nastat situace, kdy už někdo má skutečně u ČP nějakou smlouvu a přiloženou složenku uhradí tak nějak „automaticky“? A co když je někdo v zahraničí či opravdu časově zaneprázdněný a přečte si jen tu SMS? Neuhradí raději ty „blbé tři stovky“, než aby riskoval nějaké popotahování či dokonce exekuci? Jakkoliv je to objektivně vzato chyba těchto lidí, je etické je do takové situace vůbec uvést?

A teď se dovolím pustit na tenký led spekulací. Myslím, že všechny toto případy mohou reálně nastat a že „chytrolín“, který toto všechno vymyslel, s tím počítal. Výsledkem této kampaně tak může být řada nově uzavřených smluv, přičemž je důležité říct, že těch 291 Kč je ve skutečnosti splátka každý měsíc. „Chytrolín“ se tak může hrdě poplácat po zádech za úspěšně provedenou kampaň a ideálně si i vyplatit zasloužené prémie…

Má další úvaha by teď mohla vést dvojím směrem - etickým a praktickým. Nepochybuji o tom, že vše je právně křišťálově čisté. Eticky je však pro mne osobně onen „chytrolín“ na úrovni protagonistů výše zmíněného filmu, který by měl být zdarma promítán nejen seniorům.

A ten praktický směr? Použiji jiný příklad. Bydlím ve velkém městě a mohu si vybrat z několika pekáren. Do té nejbližší přesto nikdy nechodím. Proč? Protože tam „chytře“ přimíchávají staré rohlíky mezi čerstvé. A tento případ s ČP je pro mne takovým podstrčeným starým rohlíkem…

Nemám rád negativistické závěry typu „Všichni v ČP jsou šmejdi“. Nepochybuji totiž o tom, že i ČP má hodně klientů, kteří na ní nedají dopustit – např. když jim po povodních byla řádně vyplacena pojistka. Stejně tak nepochybuji, že tam pracuje řada slušných, férových lidí. Jenže... já už na „chytrolínský“ systém ČP narazil v různé podobě třikrát a tak u ČP neuzavřu smlouvu, stejně jako nezajdu pro míchané rohlíky. A totéž musím doporučit nejen svým blízkým, ale i čtenářům svého blogu.

„Chytrolíne,“ gratuluji! A vy všichni slušní v ČP mi promiňte, ale dokud v té vaší pekárně bude míchat rohlíky, tak si je u vás zkrátka nemůžu koupit i kdybyste je pekli sebelíp...

Autor: Martin Bobek | neděle 30.6.2013 8:00 | karma článku: 46,51 | přečteno: 19757x
  • Další články autora

Martin Bobek

FIX od Bohemia Energy – ceny vám garantujeme, dokud se NÁM to vyplatí

Bohemia Energy ukazuje, že garance ceny může být pouze iluzí a vypovídá smlouvy se zafixovanými cenami. Jak je to možné?

4.10.2021 v 7:28 | Karma: 21,79 | Přečteno: 734x | Diskuse| Ekonomika

Martin Bobek

Centrální výběrová řízení aneb šmejdi za dveřmi

„Dobrý den, kontrola dodavatelů energií. Můžete nám otevřít?“ ozvalo se ze sluchátka domovního zvonku. „Vy kontrolujete zařízení?“ zeptal jsem se spíše pro jistotu, protože i z těch dvou vět bylo jasné, že vítr vane ze Šmejdova.

22.12.2019 v 8:17 | Karma: 44,42 | Přečteno: 9046x | Diskuse| Společnost

Martin Bobek

Odložený batoh

Ležel vedle auta. Nedaleko byly popelnice, ale nevypadal, že by ho někdo vyhodil, spíš ho tam zapomněl při vykládání z auta. Nebo ho tam nechal roztržitý školák, co si hrál cestou ze školy na honěnou. Batoh na zemi. A nikde nikdo.

1.8.2015 v 8:00 | Karma: 14,70 | Přečteno: 569x | Diskuse| Letní povídka

Martin Bobek

Beton místo pole. Nikdo nevznesl námitku...

"Jmenuji se Edík, bydlím v Ostravě-Porubě a nebojím se tu." sděluje pes Edík kolemjdoucím a ujišťuje je, že jeho páníček je ten pravý, komu dát hlas v nadcházejících volbách. Pominu-li svou nedůvtipnost, kdy jsem se prvotně domníval, že se jedná o reklamu veterináře, vzbuzuje ve mně tento billboard především obavy. Obavy z toho, co volení zástupci s městem skutečně provedou až z ulic zmízí všechna ta líbivá hesla jako "Ostrava - náš domov" či "Šťastná volba pro Ostravu". Když se totiž před měsícem hlasovalo, zda se zabetonuje další úrodná půda, nikdo ani nevznesl námitku...

7.10.2014 v 7:10 | Karma: 12,76 | Přečteno: 714x | Diskuse| Politika

Martin Bobek

Férová snídaně

Také jste někdy přemýšleli nad tím, jaké pocity má komár na nuda pláži? Kde jen začít? Zkusit od každého něco? Abyste podobné pocity zažili, nemusíte nutně začít bzučet ani nikomu pít krev, postačí zajít na férovou snídani. Množství dobrot, které se zde nabízí, ve Vás podobný pocit nerozhodnosti rozhodně vyvolá...

12.5.2014 v 8:53 | Karma: 8,75 | Přečteno: 621x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2581x
Narodil jsem se před více lety, než jsem si kdy přál. Dokonalosti jsem dosáhl ve věku 25 let při psaní svého prvního životopisu. O dva roky později mě přijali jako programátora v Londýně, kde jsem zůstal několik let. Cesta zpátky mi trvala rok a vedla přes Austrálii. V současné době obrůstám mechem při práci z domova. Jsem typický introvertní programátor. Navštěvuji řečnický klub Toastmasters Ostrava. V temných dobách předcházejících celkovému fyzickému úpadku jsem měl rád cyklistiku a turistiku. Nyní je mým koníčkem psaní, které vedlo až ke knize o pobytu v Británii Čtyři roky v zemi nad Temží a ke knize fejetonů Británie v útržcích novin. Jsem svobodný nekuřák, který má někdy rád některá zvířata, ptakopysky zvláště. Další podrobnosti naleznete na mém webu: martinhorsky.cz.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky